De technologische sector is in volle verandering. Dat maakt werken in de technologie razend interessant, maar ook uitdagend. Telenet legt daarom sterk de nadruk op een duurzame en mensgerichte werkomgeving: een inspirerend kantoor, transparante communicatie en zorg voor mensen.
Kris Legroe (director employee services Telenet): “We willen een werkplek die onze hybride en agile manier van werken niet enkel ondersteunt, maar ook versterkt. Ons gebouw vatten we op als een stad, met ons atrium als de Grote Markt. Elke vleugel begint met een semipublieke zone waarin medewerkers over de teams heen met elkaar kunnen connecteren. Daarachter ligt een zone waarin je vooral connecteert binnen je eigen team. Elke ruimte kan je op verschillende manieren gebruiken, naargelang je activiteit. Daarom zorgen we voor optimale technologische ondersteuning.”
“Bedoeling is dat teams nadenken hoe hun dag eruitziet en een ruimte kiezen naargelang hun activiteiten. Het gaat erom dat je als medewerker je eigen ervaring op kantoor optimaliseert. Dat je probeert bewust en actief je agenda te managen, met bijvoorbeeld vooral fysieke ontmoetingen als je op kantoor bent. De inrichting van het gebouw kan helpen om contact te hebben over de teams heen. In de koffiehoeken kom je mensen uit andere teams tegen en kan je een praatje slaan. Er is een sofa of een tafel, je kan er one-to-ones houden of met een grotere groep samenzitten.”
(Lees verder onder de video)
“In onze eigen tv-studio maken we heel regelmatig verschillende broadcasts. Dat doen we voor het hele bedrijf, maar ook de business units maken eigen broadcasts. Daarin communiceren we heel transparant over cijfers, grote projecten, onze performance. Zo houden we de lijnen kort en communiceren we rechtstreeks naar de medewerkers. In de toekomst worden ook hybride broadcasts mogelijk, met publiek in de zaal én vanop afstand.”
“Bij Telenet focussen we zowel op welzijn als op persoonlijke ontwikkeling. We reiken medewerkers handvaten aan om hun carrière vorm te geven. We focussen niet meer op functies, wel op skills. Heb je een goed zicht op je eigen vaardigheden? Dan vind je binnen Telenet veel makkelijker een nieuwe functie die daarop aansluit, als je dat wilt. In oktober en november organiseren we leerweken om persoonlijke ontwikkeling en continu leren onder de aandacht te brengen .”
“Welzijn zien we op verschillende niveaus: Recharge your mind, your body en your team. Via regelmatige engagement surveys kunnen we onder andere identificeren welke teams een laag energiepeil hebben. Daarmee gaan we aan de slag. Het doel is om de veerkracht te vergroten.”
“Loopt het toch mis, dan ondersteunen we medewerkers om terug een balans te vinden, op vlak van werk, leven en gezondheid. Dat gebeurt altijd op hun eigen tempo, we forceren niets. Onze managers maken we bewust om heel snel signalen te detecteren van gebrek aan veerkracht en mentale wendbaarheid, maar ook van het risico op burn-out.”
Employeur pionnier est un réseau d’apprentissage d’organisations cherchant à se développer et à se positionner en tant qu’employeurs durables et centrés sur les personnes.
DEVENIR UN EMPLOYEUR PIONNIERPowered by